Få teamet att gå i kundens skor och förstå hur alla bidrar i kundresan

Hur vet den ena handen vad den andra gör för att leverera rätt kundupplevelse? I denna workshop får ni verktyg och några riktiga ”wow, gör vi så?”-upplevelser om era kunders resa.

Häng med på en lärande halvdag, som passar både företag, icke-vinstdrivande och medlemsorganisationer, där jag, med över 25 års erfarenhet inom kundupplevelse och organisationsutveckling samt som författare till två böcker om kundupplevelser, hjälper er att se världen genom kundens ögon

Mina kunder investerar i en halvdag med mig för att:

Upptäck nya perspektiv på kundresan: Denna lärande halvdagsworkshop ger er en tydlig och strategisk överblick över hur ni kan kartlägga och förbättra kundresan. Fokus ligger på att skapa en gemensam förståelse för hur varje medarbetare och team bidrar till att leverera rätt kundupplevelse.

Gör kundens röst tydlig och bryt ner silos: Genom inspirerande kundberättelser och praktiska exempel får ni insikt i hur hela organisationen påverkar kundupplevelsen. Vi arbetar tillsammans för att bryta ner organisatoriska silos och skapa ett ökat samarbete över avdelningsgränser.

Skapa en gemensam riktning framåt: Workshopen hjälper teamet att skapa en gemensam förståelse för kundresans betydelse genom att få alla att gå i kundens skor och använda storytelling för att levandegöra kundens upplevelser. Workshopen avslutas med att landa i konkreta förbättringsförslag, helt drivna av kundens upplevelser och insikter från att kartlägga kundens resa.

Handfasta verktyg och insikter:I denna workshop varvas mina föreläsningar med interaktiva workshops, där lärande från min bok och mina erfarenheter appliceras direkt. Deltagarna får praktiska verktyg för att förbättra kundupplevelsen och en djupare förståelse för hur de kan omsätta insikterna i det dagliga arbetet.

Effektiv och inspirerande kunskapsresa: På bara en halv dag får ni värdefulla insikter och praktiska verktyg som snabbt kan förändra ert arbetssätt. Denna intensiva workshop sparar tid och resurser, samtidigt som den ger resultat genom att bryta ner silos och tydliggöra varje individs och teams bidrag till kundresan.

Under denna workshop kommer vi att:

– Diskutera strategier för att tydliggöra hur varje medarbetare och avdelning bidrar till kundupplevelsen.

– Arbeta praktiskt med verktyg för att minska organisatoriska silos och förbättra samarbetet över avdelningsgränser.

– Utforska kundens behov utifrån olika ramverk och teorier för att skapa en djupare förståelse för vad som driver kundupplevelsen.

– Kartlägga er kundresa och analysera varje steg för att identifiera viktiga förbättringsområden.

– Ta fram konkreta förbättringsförslag baserade på kundresan, med fokus på att stärka både samarbete och kundens upplevelse.

– Ge insikter om hur ni kan skapa en gemensam riktning framåt som stärker kundupplevelsen genom hela organisationen.

Detaljerad agenda:

08:00 – 08:45: Föreläsning: Introduktion till kundcentrerat arbetet (CXM) samt grundläggande kundbehov.

08:45 – 09:30: Workshop om era kunders behov i form av grupparbete och uppföljande diskussion

09:30 – 09:45: Paus

 09:45 – 10:30 Föreläsning: Kundresekartläggning som verktyg att motverka organisatoriska silon

10:30 – 11:30: Workshop: vi kartlägger en av era kundresor – grupparbete

11:30 – 12:00: Summering och avslutande tankar: Vad gör vi annorlunda nu?

Det praktiska

Plats: På plats på ert kontor eller enligt överenskommelse

Antal deltagare 5-25 personer

Pris: 30 000 kr + moms, resekostnader om ej i Stockholmsområdet

Vill du veta mer? Kontakta mig på helen@rigamonti.se

Vi använder inga cookies 🍪

Denna webbplats samlar inte in några cookies eller spårar din aktivitet. Ditt besök här är helt anonymt och vi värnar om din integritet.