Helén Rigamontis passion är att göra kundens röst hörd i organisationer. Hon har mer än 25 års erfarenhet som chef och har lett flera stora projekt med fokus på att förbättra kundupplevelsen i olika organisationer, inklusive B2B, B2C och icke-vinstdrivande organisationer. Heléns första bok Customer Experience Management på svenska blev Årets Marknadsföringsbok 2024 enligt Sveriges Marknadsförbund. Hennes andra bok Kundservice för hållbara kundrelationer – med AI och CX i verktygslådan släpptes i februari 2025.
Är er organisation redo att förstå upplevelsen från kundens synvinkel och verkligen gå i kundens skor? Med CX-verktygslådan bygger vi långvariga och hållbara relationer med både medarbetare och kunder och skapar en gemensam intern kompass baserad på kundinsikt.
Boken tar upp bristen på CX-verktyg för svenska organisationer och anpassar internationella teorier till svenska förhållanden. Hon erbjuder en praktisk guide för systematiskt CX-arbete baserat på svenska värderingar och arbetsformer.
Hur kan kundservice gå från att ses som en kostnad till att bli en tillgång som stärker affärsvärde och bygger långsiktiga relationer? Den här boken visar hur man kan effektivisera och förbättra kundupplevelsen (CX) med hjälp av AI, men utan att kompromissa med empati och lyhördhet.
AI driver en av de största transformationerna i modern tid och påverkar i grunden hur företag möter och interagerar med sina kunder. För kundservice innebär detta en möjlighet att kliva fram som en strategisk resurs, men också en risk – att förlora det mänskliga mötet i jakten på effektivitet. När AI och automatisering omformar kundmöten blir samspelet mellan teknik och mänsklig närvaro avgörande för att skapa hållbara kundrelationer.
Denna webbplats samlar inte in några cookies eller spårar din aktivitet. Ditt besök här är helt anonymt och vi värnar om din integritet.