Kundledarbloggen

Här samlar jag mina tankar och erfarenheter kring vad som krävs att vara en kundledare och för att skapa en kundcentrerad organisation. Häng med när jag frikostigt delar med sig av bra hantverk, spännande tankar och dikeskörningar!

Vad kan chefen göra för att göra kundens röst hörd?

CX-ledare utan makt – då är det dags att sluta låtsas vara kundcentrerade

Varför CX och HR-chefen borde vara bästa vänner

Kundledarskap – Sex steg dit

Förändringsledning med kundhatten på – en CX-version av Adkar-modellen.

CX & AI-spaning del 2: AI och människa – Hitta balansen i kundmötet

CX & AI-spaning del 1: Tre fokusområden för AI i CX-arbetet

Kunddriven förändringsledning – Tydliggör ägarskap för alla beröringspunkter i kundresan

Allt kundvärde skapas efter försäljningen – dags att omfördela resurserna?

Förstå gapen i levererad kundupplevelse

CX och kundservice – hur hänger det ihop?

Hur kundservice skapar emotionell lojalitet – The service recovery paradox

CX spaning: Vad är det där med CX som du pratar om hela tiden, egentligen? Och varför det är så svårt att greppa?

CX Spaning: Upptäck magin i kundresan – använd kartan som verktyg för att göra kundens röst hörd i organisationen💥 💥 💥

CX Spaning: Kundinsikter för att krossa silon 💥 💥 💥

Vad händer när vi struntar i kunden?

Ett kundcentrerat ledarskap – vad innebär det?

Kundcentrering, hur? Några nycklar till framgång.

Vad kännetecknar en kundcentrerad kultur?

Kundresekartläggning som verktyg i förändringsarbetet

Vi använder inga cookies 🍪

Denna webbplats samlar inte in några cookies eller spårar din aktivitet. Ditt besök här är helt anonymt och vi värnar om din integritet.