Så blir du en kundledare

Att vara en kundledare innebär att se världen genom kundens ögon, att fatta beslut som förbättrar deras upplevelse och att aldrig glömma att det är kunderna som betalar våra löner

En kundledare driver verksamhetsutveckling utifrån kundresan

Discovery

Förstå vilken kundupplevelse ni levererar och analysera gapen.

Lärande workshops

Skapa samsyn internt och kickstarta förändringsarbetet.

Strategisk rådgivning

Definiera vilken kundupplevelse ni vill leverera och ta fram gemensamma mål.

En kundledare fattar beslut utifrån kundupplevelsen

 Istället för att enbart fokusera på interna processer, lönsamhet och effektivitet sätter en kundledare alltid kunden i centrum av strategiska beslut. Alla beslut inom organisationen bedöms utifrån hur de kommer att påverka kundens upplevelse.

Inspirationsföreläsning

Motivera er ledning och era medarbetare till att gå i kundens skor

Navigera tillsammans med mig genom de utmaningar du står inför i kundledarskapet

Utbyt erfarenheter och insikter med andra kundledare

"Många företag stoltserar med att vara kundcentrerade. Samtidigt möter jag ofta kundledare som saknar rätt mandat och förutsättningar. Kundens röst är ofta svag i ledningsgruppen."

En kundledare klargör hur varje individ bidrar till kundupplevelsen.

Vad kan chefen göra för att göra kundens röst hörd?

Så, vad innebär det att vara en kundledare? Det innebär att se världen genom kundens ögon, att göra beslut som

CX-ledare utan makt – då är det dags att sluta låtsas vara kundcentrerade

Det är ofta jag möter CX-ledare som har fått uppdraget att transformera sina organisationer till att bli kunddrivna, men som

Varför CX och HR-chefen borde vara bästa vänner

Tänk om jag sa att de flesta företag misslyckas med att fullt ut kapitalisera på sina två mest värdefulla tillgångar?

Vill du ta en fika och prata kundledarskap?

Har du en fråga?

Läs mer om vår GDPR

Vi använder inga cookies 🍪

Denna webbplats samlar inte in några cookies eller spårar din aktivitet. Ditt besök här är helt anonymt och vi värnar om din integritet.