Möt Helén Rigamonti, Författare och CX-expert

Helén Rigamontis passion är att göra kundens röst hörd i organisationer. Hon har mer än 25 års erfarenhet som chef och har lett flera stora projekt med fokus på att förbättra kundupplevelsen i olika organisationer, inklusive B2B, B2C och icke-vinstdrivande  organisationer. Heléns första bok Customer Experience Management på svenska blev Årets Marknadsföringsbok 2024 enligt Sveriges Marknadsförbund. Hennes andra bok Kundservice för hållbara kundrelationer – med AI och CX i verktygslådan släpptes i februari 2025.

SYSTEMATICALLY DELIVERING THE RIGHT CUSTOMER EXPERIENCE

Is your organization ready to understand the experience from the customer's perspective and truly walk in the customer's shoes? With the CX Toolbox, we build long-lasting and sustainable relationships with both employees and customers, creating a shared internal compass based on customer insight.

The book addresses the lack of CX tools for Swedish organizations and adapts international theories to Swedish conditions. It offers a practical guide for systematic CX work based on Swedish values and work practices.

Kundservice för hållbara kundrelationer - Med AI och CX i verktygslådan

Hur kan kundservice gå från att ses som en kostnad till att bli en tillgång som stärker affärsvärde och bygger långsiktiga relationer? Den här boken visar hur man kan effektivisera och förbättra kundupplevelsen (CX) med hjälp av AI, men utan att kompromissa med empati och lyhördhet.

AI driver en av de största transformationerna i modern tid och påverkar i grunden hur företag möter och interagerar med sina kunder. För kundservice innebär detta en möjlighet att kliva fram som en strategisk resurs, men också en risk – att förlora det mänskliga mötet i jakten på effektivitet. När AI och automatisering omformar kundmöten blir samspelet mellan teknik och mänsklig närvaro avgörande för att skapa hållbara kundrelationer.

Order here

Följ mig på LinkedIn

We do not use cookies 🍪

This website does not collect any cookies or track your activity. Your visit here is completely anonymous, and we respect your privacy.